"Smlouva je podepsaná na pět plus pět let," uvedl Kurucz. K pevně daným pěti letům tak podle dohody připadá opce na možné využití dalšího pětiletého období, doplnil mluvčí ČD Petr Šťáhlavský.
Zájem o lukrativní spojení měl i RegioJet brněnského podnikatele Radima Jančury, který měl na trase státního dopravce vystřídat už ke konci loňského roku. Deutsche Bahn v minulosti uvedly, že o zajištění spojení jednají už výhradně s ním. Nástup soukromé společnosti tuto trať se ale několikrát odložil kvůli potížím s nákupem a financováním potřebných vozidel.
České dráhy chtějí na trasu do Hamburku nasadit vagony získané od rakouských drah ÖBB, které ale před tím projdou rozsáhlou modernizací. Celkem budou ČD obsluhovat pět ze šesti spojů mezi Českou republikou a Německem, jeden pár spojů bude obsluhovat maďarský dopravce MÁV, který zajistí přímé spojení Německa se Slovenskem a maďarskou Budapeští přes Prahu a Brno. Do Hamburku budou směřovat tři spoje ČD, druhá trojice vlaků bude jízdu končit v Berlíně. Soupravy by měly být poháněny lokomotivami řady 380 od tuzemského výrobce Škoda Transportation, dodaly České dráhy.