Druhou objízdnou variantu doporučilo ministerstvo dopravy zejména řidičům osobních vozidel. "Vybourání staré vozovky a pokládka nové s cementobetonovým krytem zabere stavbařům při maximálním zkrácení termínů zhruba měsíc. Více než dvacet dnů si ale podle technologických norem vyžádá zrání betonu," uvedlo k délce připravovaného dopravního omezení ministerstvo.
Podle úřadu práce na modernizovaném úseku mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou postupují podle harmonogramu. Koncem července by měl mít pravý jízdní pás ve směru na Brno kompletně nový povrch a celkově větší šířku. Po skončení těchto prací převedou silničáři provoz na tuto novou část dálnice, otevře se sjezd na Jihlavu a zprovozní nájezdy od Jihlavy a Havlíčkova Brodu na dálnici ve směru na Brno. Následně se práce přesunou do opačného směru komunikace.
Nejvytíženější tuzemská dálnice je zhruba deset let za svojí životností. Celá oprava mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle odhadů ministerstva mohla stát asi 14 miliard korun. Vloni se začalo s modernizací první čtveřice úseků mezi Šternovem a Psáři, Loktem a Hořicemi, Lhotkou a Velkou Bíteší a mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou. Na opravované i nově stavěné úseky se počítá s využitím peněz z EU.