Empresa Media se přehoupla do zisku, TV Barrandov snížila ztrátu

30.05.2014 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 30. května (ČTK) - Mediální společnost Empresa Media podnikatele Jaromíra Soukupa se loni přehoupla do zisku 23,5 milionu korun po předchozí ztrátě 37,7 milionu Kč. Tržby stouply o pětinu na 303 milionů korun. Firma to dnes oznámila v tiskové zprávě. Televizi Barrandov, kterou Empresa Media převzala loni v květnu, se podařilo snížit ztrátu na 32,7 milionu korun proti předchozímu roku, kdy její hospodaření skončilo ztrátou 333 milionů.

Celkové tržby skupiny Empresa Media, tedy včetně televize Barrandov a ostatních dceřiných společností, v loňském roce dosáhly 859 milionů korun. V letošním roce přitom skupina očekává souhrnné tržby 1,3 miliardy Kč.

"Výsledky hospodaření obou našich mediálních investic dost jasně potvrzují, že pokud máte jasně definovaný cíl, nastavené procesy, a nebojíte se učinit rozhodnutí, tak média mohou růst i dnes. I když je samozřejmě příjemné vlastnit média, kterým se daří, tak tímto rozhodně naše aktivita na trhu nekončí. Naopak jsme nyní připravení k dalším krokům, které posílí naší pozici na trhu," uvedl Soukup.

Mediální společnost upozornila, že televizi ovládla až v průběhu loňského roku, přesto šlo podle ní o "dramatické vylepšení situace oproti předchozímu roku". Tržby TV Barrandov dosáhly 407 milionů korun, což přes změněnou metodiku účtování znamenalo navýšení o 15 milionu Kč. Naopak náklady TV Barrandov klesly o 316 milionu Kč.

Za dobrou zprávu Empresa Media považuje především změnu struktury příjmů vydavatelského domu ve prospěch digitálních a elektronických médií. Zatímco v roce 2012 byl podíl příjmů z prodeje digitálních a elektronických produktů na úrovni 20 procent, v loňském roce již to bylo 36 procent. Podepsala se na tom mimo jiné integrace redakcí, kdy redaktoři v mediálním domě pracují jak pro tištěná, elektronická, tak i digitální média. Příznivým trendem je i meziroční nárůst příjmů z prodeje reklamního prostoru v produktech vydavatelství.

Vydavatelství Empresa Media vlastní TV Barrandov a produkční společnosti Real TV. Portfolio vydavatelství zahrnuje časopis Týden, společenský týdeník Sedmička, časopis Instinkt, dále tituly pro mládež Popcorn a Top Dívky, odborný časopis MarketingSalesMedia a elektronický deník Týden.cz.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK