Kromě prací přihlášených do soutěže – v případě PIAF šlo samozřejmě o reklamní kampaně rozdělené do čtrnácti originálních kategorií, jsou hlavní páteří každého festivalového dění série přednášek a workshopů. Mezi řečníky zařadili organizátoři (stejně jako každý rok) vystoupení světoznámých jmen reklamního průmyslu. Na konferenci se o své aktuální zkušenosti podělili jak zástupci velkých inzerentů, tak zástupci úspěšných reklamních agentur. Zadavatele reklamy reprezentoval například Pete Blackshaw, ředitel digitální oddělení Nestlé, Walter Susini, viceprezident pro marketing korporace Unilever nebo John Alves, viceprezident pro strategii ;Mc Donalds,.
Zástupce komunikačních agentur zastupoval na konferenci mezi jinými předseda letošní poroty PIAF Awards a jeden z nejoceňovanějších kreativců Evropy Alexander Schill z německé agentury Service Plan. Kromě něj v porotě zasedl třeba kreativní ředitel libanonských Leo Burnett MENA Bechara Mouzannar nebo veterán německé reklamy Arno Lindemann. Letošní porota byla podle ředitele festivalu Marka Hlavici patřila jednou z nejpřísnějších – během loňských ročníků bylo mezi přihlášky rozdáno mezi čtyřiceti až padesáti oceněními, letos jich skromných 29.
Porota nakonec jako nejlepší přihlášenou práci zvolila německou kampaň hobbymarketu Hornbach, v rámci které vzniklo tisíc kladiv z vyřazeného českosloveského tanku. Na dalších příčkách se umístila eyetrackingová soutěž nového modelu Samsung S4 nebo televizní kampaň německé televizní stanici Sky, která přímé přenosy Ligu mistrů promítala během reklamních brejků na neplacených kanálech. Z český reklam bodoval spot Kulka pro Český helsinský výbor, Telefónica O2 za práci, Český rozhlas za kampaň při zimní olympijské kampani a taxislužba Modrý anděl.