Pokutu dostala pošta poté, když si v rámci rozesílání vyúčtování 1,3 milionu členům klubu obchodního řetězce Tesco řekla o zhruba třikrát nižší cenu, než odpovídalo běžným sazebníkům. Měla tak diskriminovat ostatní firemní zákazníky.
Pošta loni na pokutách zaplatila 1,7 milionu korun a další sankce za 4,9 milionu jí za loňský rok hrozí. Letos to podle Nováka zatím vypadá, že by největší státní podnik mohl dostat více pokut než loni.
V uplynulém roce ČTÚ přijal 241 podání, stížností a dotazů uživatelů poštovních služeb, což je o 37 procent méně než v roce 2012. Z toho 166 podání, stížností a dotazů se týkalo základních služeb poskytnutých Českou poštou.
Česká pošta provozuje 3300 poboček. Počet doručených obyčejných zásilek loni klesl o 17 procent na 339 milionů.