Firma chce každý rok snížit výrobní náklady o pět procent, do budoucna plánuje další expanzi. "Podnikali jsme ve starých budovách, které byly uvnitř města a neumožňovaly nám efektivní logistiku a efektivní podnikání," řekl ČTK šéf výroby Martin Cigánik. Počet zaměstnanců se po přestěhování nezměnil, v Kolíně ve firmě pracuje asi 400 lidí.
Město Kolín získalo prodejem pozemků o rozloze zhruba 89.000 metrů čtverečních více než 36 milionů korun, od nichž je ale třeba odečíst náklady na vybudování infrastruktury, zejména kanalizace, která v této části zóny chyběla.
Firma Ingersoll Rand má v České republice výrobní závody v Kolíně a v Uničově a Výzkumné a technologické centrum v Praze Hostivicích. V Kolíně působí od roku 1992. Stěžejní část tvoří výrobní závod, v němž se vyrábějí jednotky přepravního chlazení a klimatizací pro autobusy a lehká kolejová vozidla a jednotky rezidenčního chlazení. Součástí závodu v Kolíně jsou vývojová pracoviště. Jedno z nich je odloučené vývojové pracoviště v Hostivici u Prahy. Druhé je součástí výrobního závodu v Kolíně. Přes 95 procent kolínské produkce směřuje na zahraniční trhy. Z tuzemských zákazníků je to především společnost Iveco (bývalá Karosa), Škoda Transportation Plzeň a ze zahraničních například společnosti Man, Contrac nebo Siemens. Asi 5000 metrů čtverečních v novém kolínském závodu je k dispozici pro budoucí rozšíření.
Kolín se dlouhodobě potýká s velikým dluhem vzniklým zejména při budování průmyslové zóny a bytů pro automobilku TPCA. Dluh Kolína je přes 700 milionů korun a město ho splácí částkou 110 milionů korun ročně.