"Za přispění státu se zhodnocují městské pozemky vedle sklárny. Začneme je nabízet, až zkolaudujeme stavbu a budeme mít pozemky předané, tedy v srpnu. Od září budou k dispozici," uvedl. Plochy se všemi inženýrskými sítěmi bude město prodávat za 500 Kč/m2. Lokalitu, jejíž příprava trvala deset let, nabízí s CzechInvestem a Karlovarským krajem.
"Město zajišťuje technický a autorský dozor v hodnotě asi 1,5 milionu korun," uvedl Loukota. Radnici oslovilo vedení Sokolovské uhelné, aby své pozemky do zóny zahrnula. Změnila proto územní plán o dva roky dříve než musela a vydala tak dalších 1,5 milionu Kč.
O zónu už mají zájem čtyři podniky z oblasti lehkého strojírenství, po dvou z Německa a ČR, místní firma tam chce expandovat. "Hledáme zodpovědné firmy, které tam budou investovat dlouhodobě," řekl Loukota. Zóna má další rozvojový potenciál. "Pokud bychom se domluvili a se Sokolovskou uhelnou rozšířili naše pozemky o jejich plochy, tak se průmyslová zóna zvětší na minimálně dvojnásobek. Takže rozvoj je víceméně zajištěný," uvedl.
Zóna v nedalekém Chodově městu nekonkuruje, protože je "velmi omezená a není tam zajištěný rozvoj". "Nejbližší průmyslová zóna je až v Chebu. V okrese Sokolov jsme jediní a připravení," řek starosta. Výhodou zóny je blízkost silnice R6, nádraží i vlečky.
Nové Sedlo a okolí má dlouhodobě vysokou nezaměstnanost, která dříve dosahovala až 20 procent. "Už 1,5 roku spolupracujeme aktivně a úspěšně s vládní Agenturou pro sociální začleňování. Podařilo se nám nezaměstnanost snížit i tím, že zaměstnáváme nezaměstnané na veřejně prospěšné práce, nyní máme přes 30 klientů. "V okamžiku, kdy dojde k podpisu smluv s investory, tak nabídneme naše nezaměstnané," uvedl.
V zóně se dodělávají silnice, chodníky, osvětlení a cyklostezka za 40 milionů Kč. Peníze dává ministerstvo průmyslu z "ekomiliard", které odvádějí státu těžební firmy na odstraňování následků důlní činnosti.