Monopol na výrobu registračních značek může skončit do konce roku

06.06.2014 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 6. června (ČTK) - Dvacetiletý monopol brněnské firmy Hicon na výrobu registračních značek vozidel by mohl do konce letošního roku skončit. Od prosince by značky podle optimistického scénáře mohl do konce roku 2015 vyrábět vítěz výběrového řízení, které ministerstvo dopravy vypíše do třiceti dnů po dnešním uveřejnění předběžných informací. Vítěz nového tendru má vykrýt čas do vzniku nového systému, kdy si výrobce značek budou vybírat majitelé vozidla, nikoliv úřad, řekl ČTK mluvčí ministerstva Martin Novák.

Stát by v tomto modelu, který má inspiraci v Německu, pouze nařídil, jakou podobu mají registrační značky mít, a udílel licence na jejich výrobu soukromým výrobcům. Původně ministerstvo předpokládalo spuštění tohoto modelu od ledna 2015 spolu s účinností zákona, umožňujícímu lidem vybrat si číselnou kombinaci a text registrační značky podle vlastního uvážení. Nově se ale bude muset tento termín zřejmě o rok posunout.

Podle Nováka je to proto, že bude nutné novým podmínkám přizpůsobit systém registru vozidel. Ministerstvo dopravy proto plánuje oslovit s žádostí o získání potřebného software partnery na Slovensku, kde už systém umožňující zahrnutí registračních značek na přání do databáze existuje.

Vypsáním tendru pro přechodné období chce ministerstvo ušetřit. Předběžnou sumu, kterou může dodávka tabulek na zhruba rok stát, ale úřad zatím nevyčíslil s tím, že raději počká na nabídky zájemců.

Vloni v létě zveřejnilo předchozí vedení ministerstva parametry čtyřletého tendru, ve kterém očekávalo cenu 900.000 korun při plánovaných dodávkách 1,4 milionu značek ročně. Aktuální cena, kterou ministerstvo za jednu značku zaplatí, je podle informací ČTK 130 korun včetně DPH. Podle neoficiálních informací jsou ale společnosti, které chtějí v zakázce konkurovat Hiconu, schopné tuto cenu snížit.

Výroba registračních značek už na základě výběrového řízení by mohla podle ministerstva dopravy začít po třech měsících po skončení tendru. Ten by mohl být uzavřený, pokud se proti výsledku výběrového řízení nikdo z neúspěšných uchazečů neodvolá, začátkem září.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK