Škoda Auto v květnu dodala zákazníkům 91.200 aut, o 15,2 pct více

09.06.2014 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Mladá Boleslav 9. června (ČTK) - Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto v květnu dodala zákazníkům 91.200 vozů, což je meziročně o 15,2 procenta více. Tím dosáhla nejlepšího květnového výsledku podniku, informovala dnes automobilka ČTK v tiskové zprávě. Do roku 2016 chce Škoda představit každého půl roku nový nebo přepracovaný model.

 

Prodeje Škody rostou devátý měsíc v řadě. "Škoda se nachází uprostřed největší modelové ofenzivy v celé své historii. Čísla dokazují, jak pozitivně jsou naše nové vozy zákazníky přijímány. Dále zvyšujeme tempo a do roku 2016 představíme každých šest měsíců nový nebo kompletně přepracovaný model," uvedl Werner Eichhorn ze Škody Auto.

Automobilka začala v těchto dnech prodávat novou Škodu Octavii G-Tec s pohonem na stlačený zemní plyn. V srpnu začne prodávat novou verzi vozu Octavia Scout a připravuje se prodej tří nových, sportovně laděných modelů Monte Carlo. Firma také v prvním pololetí v Číně uvede na trh novou generaci modelu Octavia a Rapid Spaceback.

V západní Evropě dodávky zákazníkům Škody vzrostly o 25,2 procenta na 37.900 vozů. Na svém největším evropském trhu, v Německu, automobilka navýšila prodeje o 26,7 procenta na 13.800 vozů.

Ve východní Evropě měla Škoda v květnu 10.400 dodávek vozů zákazníkům, což je meziročně o 500 prodaných aut méně. V Rusku, na svém třetím největším trhu, Škoda prodala stejně jako loni v květnu 7600 vozů.

Ve střední Evropě stouply prodeje Škody o čtvrtinu na 13.200 vozů. V Česku si polepšila o 13,3 procenta na 5800 prodaných vozů.

Čína byla v květnu opět nejsilnějším trhem automobilky. Prodalo se tam 23.200 vozů, což představuje meziroční nárůst o 10,8 procenta.

Nejprodávanějším vozem automobilky byla v květnu Škoda Octavia, její prodeje vzrostly meziročně o 12 procent na 32.800 vozů.

Mladoboleslavská Škoda Auto vytvořila v prvním čtvrtletí provozní zisk 185 milionů eur (5,08 miliardy Kč), což je meziročně nárůst o 65,2 procenta. V příštích letech chce firma dále růst a zvýšit světové prodeje na minimálně 1,5 milionu vozů ročně.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK