Útrata za reklamu na webech v květnu stoupla na 622 milionů

12.06.2014 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 12. června (ČTK) - Zobrazovaná reklama na internetu v květnu vzrostla proti předchozímu měsíci o 18 procent, tedy téměř o pětinu, na 622 milionů korun v ceníkové hodnotě. Největším zadavatelem byl internetový obchodník Internet Mall. Vyplývá to z údajů projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetovou reklamu zajišťuje společnost Mediaresearch.

Meziročně se internetová display reklama v květnu zvýšila o 1,5 procenta. Největší zadavatel Internet Mall v květnu využil reklamní prostor v hodnotě 29,6 milionu korun, což je téměř dvojnásobek jeho dubnové útraty. Druhá skončila společnost HP Tronic s téměř 15 miliony Kč a třetí Ford s inzercí v hodnotě přes 13 milionů Kč.

Největší díl z útraty za internetovou reklamu si odnesl Seznam inzertním výkonem přes 239 milionů korun. Následuje Economia s 88 miliony a Mafra s 83 miliony Kč.

Video reklama generovala 46,7 milionu korun proti 43 milionům v dubnu. Proti loňskému květnu to znamená zvýšení na více než dvojnásobek. Prima získala 12,8 milionu, CET 21 12,3 milionu a Seznam.cz 11,3 milionu Kč.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK