Důvodem nejnovější svolávací akce jsou podle agentury Reuters obavy, že řidič může zavadit kolenem o klíč v zapalování, otočit jej a způsobit, že se motor vypne. Svolávání se tentokrát týká 511.528 sportovních aut z modelových let 2010 až 2014.
Firma na problém přišla při testování široké řady modelů poté, co se rozhořel skandál s opožděním svoláváním. GM ví v souvislosti s nejnovější svolávací akcí o třech nehodách, které způsobily čtyři lehká zranění. Při žádné z nich se nenafoukly airbagy, uvedla firma. Podotkla ale, že systém zapalování v autech Camaro splňuje všechna technická kritéria, na rozdíl od těch, která vedla k letošnímu masivnímu svolávání.
Dřívější závada na spínači zapalování, kvůli které GM od začátku roku svolala 2,6 milionu menších vozů, vedla k nejméně 13 úmrtím. Interní zpráva nedávno ukázala, že zaměstnanci na nižších úrovních firmy závadu na spínači 11 let přehlíželi. Vedení firmy se o případu dozvědělo až na konci loňského roku. Šéfka automobilky Mary Barraová má ve středu kvůli tomuto skandálu podruhé stanout před americkými zákonodárci.
GM letos ve Spojených státech svolala přes 13 milionů vozů. To je víc, než kolik jich loni prodala.