Pod pravomoc šéfa pražské správy náleží například kritizovaná modernizace dálnice D1. „Po novém řediteli budu vyžadovat mimo jiné razantnější postup řešení situace modernizace dálnice D1 nebo vyřešení sesuvu na dálnici D8 včetně dokončení této stavby,“ řekl Kubiš. Bližší důvody, které ho k personální výměně vedly, ale v tiskovém oznámení neuvedl.
Kubiš je šéfem ŘSD od začátku letošního dubna. Během prvního dne ve funkci stihl vyměnit většinu bývalého managementu, o posty přišli například ředitel provozního úseku Tomáš Kaas, šéf kanceláře generálního ředitele Lukáš Zrůst a z postu ředitele výstavby odvolal i svého předchůdce Jiřího Mayera, který byl řízením ŘSD pověřený od února.
Personální smršť v organizaci odpovědné za správu a výstavbu silniční infrastruktury pokračovala odvoláním šéfa vnitřního auditu Stanislava Kliky, kterého před jmenováním Kubiše do funkce prosadil ministr dopravy Antonín Prachař. Ten ale zároveň současnému šéfovi ŘSD dal volnou ruku při výběru podřízených a proti odvolání Kliky neprotestoval.
Nejnovějším odchodem z vrcholného managementu ŘSD byla dosud rezignace ředitele majetkové správy a údržby Zdenka Maříka. Ten z ŘSD odešel kvůli vyšetřování okolností spojených se spornou zakázkou na provoz systému mapování nutných oprav (Dikos), který podle pozdější kontroly ŘSD mohl fungovat pro účelové rozdělování veřejných zakázek mezi vybranými firmami. Na postu šéfa majetkové zprávy a provozu má nově Maříka nahradit bývalý provozní ředitel investičního ústředí Všeobecné zdravotní pojišťovny Pavol Pecha (51) .