Květnové tempo růstu bylo takřka stejné jako v dubnu. Odbyt vozů rostl na všech velkých evropských trzích kromě Itálie, kde klesl o 3,8 procenta. V Německu, které je největším trhem EU, se prodej zvýšil o 5,2 procenta a nejvýrazněji posílil trh ve Španělsku, kde odbyt vyskočil o 16,9 procenta. Za prvních pět měsíců roku se v EU prodalo o 6,9 procenta automobilů více než ve stejném období loňského roku.
Prodej osobních aut v Česku od ledna do konce května meziročně vzrostl o 14 procent na 75.887 vozů, sdělil počátkem června český Svaz dovozců automobilů. Tempo růstu se ale proti začátku roku snížilo z úrovně 18 procent za první čtvrtletí. V celé EU se trh nových aut za první tři měsíce roku zvýšil o 8,4 procenta.
Prodej automobilů značky Škoda podle údajů ACEA v květnu vzrostl o 21,8 procenta na téměř 50.000 vozů a podobným tempem se zvýšil za prvních pět měsíců. Tržní podíl škodovek tak od ledna do května stoupl na 4,4 procenta z úrovně 3,9 procenta před rokem.
Prodej vozů celé skupiny Volkswagen, jejíž součástí je Škoda Auto, se v květnu zvýšil o 9,6 procenta. Ještě rychlejší tempo růstu než Škoda vykázal španělský Seat, který prodal přes 31.000 vozů, tedy o 23 procent více než před rokem.
Loni ještě prodej aut v EU klesl o 1,7 procenta na 11,85 milionu vozů. Zaznamenal tím šestý pokles za sebou a dostal se na nejnižší úroveň od roku 1995. V letošním roce by měl prodej podle lednové prognózy ACEA stoupnout o dvě procenta.
Evropští spotřebitelé v uplynulých letech kvůli recesi a rostoucí nezaměstnanosti omezili nákupy dražšího zboží, jako jsou právě automobily. Díky zlepšujícím se hospodářským vyhlídkám se však poptávka po automobilech začala zotavovat.