Firmy na jižní Moravě a internet: Řemeslníci zapomínají na internetové uživatele

05.06.2014 | , Seznam.cz
Tiskové zprávy


perex-img Zdroj: Finance.cz

Jižní Morava patří mezi obchodně nejaktivnější kraje, po Praze je tu nejvíce firem i e-shopů, i když jde až o čtvrtý nejlidnatější kraj v republice. A přestože internetová populace jižní Moravy čítá 750 tisíc lidí, 8 z 10 řemeslníků nemá vlastní webovou prezentaci. Na největším on-line katalogu Firmy.cz přitom každý měsíc hledá i jejich služby 272 000 potenciálních zákazníků, třetina internetové populace regionu.

Fakt, že jižní Morava je byznysu po Praze nejvíce přátelská, je známý (na Firmy.cz je zde registrováno přes 71 tisíc firem, v Praze přes 110 tisíc). V přepočtu na počet obyvatel je třetí, lepší jsou opět jen Praha a Královéhradecko. Můžeme tak říci, že každý šestnáctý obyvatel kraje má svou vlastní firmu. I v počtu e-shopů Brněnsko exceluje, hned po Praze jich tu sídlí nejvíce.

Řada místních firem se však míjí se svými zákazníky – například 8 z 10 místních řemeslníků nemá webové stránky. Leccos vypovídá i fakt, že jen devět ze sta jihomoravských firem si od začátku roku aktualizovalo svůj profil na největším on-line katalogu Firmy.cz. Ten přitom měsíčně navštíví třetina internetové populace regionu, tedy téměř 300 tisíc lidí.

Špatně jsou na tom s webovými stránkami i znalci a odhadci (83 procent jich vlastní webové stránky neuvádí, a je tedy pravděpodobné, že jimi ani nedisponují), daňoví poradci (64 procent) nebo zdravotnická zařízení (63 procent). V celkovém měřítku na tom ale kraj není tak špatně, jen 26 % všech firem nemá vlastní web, což je po Praze druhý nejnižší počet. Průměr celé republiky je přitom 28 %.

V kterých oborech jižní Morava vyniká

Jižní Morava dostává své pověsti a výrazně převyšuje celorepublikový průměr v počtu vinných sklípků. Až neuvěřitelných 87 procent všech vinných sklípků registrovaných na Firmy.cz pochází právě z toho kraje, konkrétně jich je 228, nejvíce jich najdete v Mutěnicích (14), Bořeticích (12), Hustopečích a Velkých Bílovicích (po 11). Není se co divit, podle statistik Národního vinařského centra se právě na Jižní Moravě nachází 99 % všech pěstitelů vína a 96 % osázené plochy vinic v České republice.

Výhradně prodeji vína se pak věnují nejčastěji v Brně (50 prodejen). Nepřekvapí, že právě z jižní Moravy pochází polovina všech výrobců nápojů v Čechách. Velký vliv na to má právě víno a lokální pivovary. V přepočtu na obyvatele pak kraj exceluje také v počtech znalců, odhadců a projektantů.

Jihomoravané jsou přitom na webu aktivní: Internetová populace Jihomoravského kraje čítá 754 tisíc lidí. A jaké služby či firmy potřebují nejčastěji? Podle údajů z katalogu Firmy.cz jednoznačně v hledání vedou autobazary (32 %). S větším odstupem jsou druhé cestovní kanceláře (10 %) následované realitními kancelářemi, autoservisy a restauracemi (po 9 procentech). Mezi další často navštěvované firmy v on-line katalogu patří mezi brněnskými obyvateli lázně, horská kola, ubytování, zahradnictví nebo elektro.

Jak lidé hledají na internetu služby a produkty

Firemní katalogy navštěvuje přes 40 % internetové populace ČR. Měsíčně totiž hledá svého řemeslníka či podnikatele 2,6 milionu reálných uživatelů. V katalogu Firmy.cz, který měl v roce 2013 více než šedesátiprocentní podíl na trhu, pak hledá kontakty okolo dvou milionů lidí. Ti zde měsíčně vykonají přes deset milionů návštěv a přitom si zobrazí přes 38 milionů stránek. Podnikatelé mohou využít velké výhody, a to že si svůj profil mohou od letošního dubna v tomto katalogu udržovat a informacemi vylepšovat zcela zdarma.

Autor článku

Tisková zpráva  

Články ze sekce: Tiskové zprávy