Člen vedení YouTube Robert Kyncl britskému deníku The Financial Times upřesnil, že vydavatelské společnosti, které podepsaly nově zaváděné platební podmínky, představují 95 procent světového hudebního průmyslu. Podepsat ale podle deníku prý stále odmítají i některá významná nezávislá hudební nakladatelství jako například XL Recordings a The XX and Domino.
Rozhodnutí YouTube obejít se i bez některých světově proslulých umělců podle The Financial Times ukazuje odhodlání společnosti vstoupit na trh s předplatným za hudební služby. Tento trh se rychle rozvíjí. Největší internetový obchodní dům světa Amazon minulý týden zahájil vlastní poskytování předplacených hudebních služeb, zatímco značka Apple minulý měsíc získala ze stejného důvodu poskytovatele hudebních nahrávek Beats Music, připomněl list.
Hrozba, že americký server po avizovaném zavedení předplatného vyjme ze svého katalogu některá nakladatelství a jejich i velmi známé umělce, kteří nové podmínky odmítnou, se objevila v květnu. Představitelé některých nezávislých hudebních producentů v Evropě tehdy podle agentury AFP uvedli, že pokud YouTube nezmění své podle nich nepřijatelné podmínky, obrátí se o pomoc na Evropskou komisi.