"Dosavadní jednání ministerstva a státního dopravce předpokládá prodloužení stávající smlouvy o jeden rok poté, co na konci letošního roku kontrakt skončí. Zadat zakázku bez soutěže přímo vybranému uchazeči úřadu umožňuje zákon o veřejných službách v přepravě cestujících," uvedl mluvčí ministerstva dopravy Martin Novák. Roční odklad má ministerstvu přinést čas na uskutečnění řádného výběrového řízení, které chce úřad podle dřívějšího vyjádření vypsat ještě do konce letošního roku.
Definitivní smlouva potvrzující Českým drahám další rok na obou trasách ale stále podepsaná není, argumentuje Adamka. Společnost chce proto využít roční lhůty, během které MD zveřejnilo záměr jednat s Českými drahami. Vlastní nabídku Arriva ministerstvu pošle během několika dní a věří, že úřad jednání rozšíří i na ní, dodal Adamka. Společnost plánuje na tratě nasadit vozidla Siemens Desiro, které si chce půjčit od Německých drah.
Arriva v současnosti provozuje železniční trať mezi Šumperkem a Kouty nad Desnou. Vloni krátce jezdila na komerční riziko z pražského Masarykova nádraží do Kralup nad Vltavou. Do středočeského regionu by se ale ráda vrátila na trase Benešov - Praha - Čelákovice, pokud se jí podaří domluvit se Středočeským krajem dotace na provoz. Kromě toho se plánuje účastnit tendrů na regionální tratě na Šumavě, které má v úmyslu vypsat Jihočeský kraj, doplnil Adamka.
Arriva, která v loňském roce spolkla konkurenčního dopravce Veolia Transport, podniká v Česku především v autobusové dopravě a provozuje autobusy pod značkami Bosák Bus, Transcentrum bus, Osnado a Probo Bus. V České republice provozuje téměř 2000 autobusů a zaměstnává 3200 lidí.