Společnost zprávu přímo nekomentovala. Agentuře Reuters ale sdělila, že "náklady neustále sleduje, aby si udržela a posílila mezinárodní konkurenceschopnost". Dodala, že jejím dlouhodobým cílem je dosahovat provozní ziskové marže mezi osmi a deseti procenty.
Největší výrobce luxusních vozů na světě silně investoval do nových modelů a alternativních pohonů hybridních a elektrických vozů, aby si zachoval náskok na své hlavní domácí konkurenty Mercedes a Audi. BMW už letos dala najevo, že chce snížit výdaje na výzkum a vývoj a zaměřit se na efektivnost a zvýšení ziskovosti.
Provozní marže BMW kvůli nákladům investic do nových modelů loni klesla na 9,4 procenta z předloňské úrovně 10,8 procenta a v letošním prvním čtvrtletí byla na 9,5 procenta. Je tak výrazně nad sedmiprocentní marží Mercedesu, avšak pod úrovní 10,1 procenta u Audi. Společnost Daimler, která vyrábí vozy Mercedes-Benz, v dubnu sdělila, že hodlá snížit náklady, aby se v ziskovosti vyrovnala konkurentům.