Podle Stanjury jsou tyto otázky politické a má je vyřešit vláda. Ta vloni sice schválila doporučující materiál, který navrhoval rozšířit mýtné pro kamiony na všechny silnice první třídy, současný ministr se ale proti rozšiřování výkonového zpoplatnění na širší síť komunikací postavil.
"Stávající systém končí na konci roku 2016. Ono to vypadá, že je hodně času, ale není to pravda," uvedl Stanjura. Podle něj nečinnost ministerstva vyvolává pochybnosti, zda vývoj okolo mýta nesměřuje do stavu, kdy už nebude na řádné výběrové řízení čas a kdy bude nutné další provoz zadat současnému dodavateli bez soutěže. To by podle Stanjury v celkovém důsledku poškodilo i Kapsch, vyvolalo by to řadu pochybností a Česku by to zhoršilo pozici při vyjednávání podmínek do chystaného tendru.
Kromě nečinnosti v oblasti mýtného kritizoval Stanjura i zastavení tendrů na provozovatele železniční dopravy v dálkových linkách. Schválený harmonogram nový ministr počátkem roku odložil s tím, že jej přepracuje a nový rozpis postupného otevírání dálkových linek představí začátkem srpna.
Kritizoval rovněž kauzu kolem působení Prachařova náměstka Milana Ferance v dozorčí radě Českých drah, ačkoli neoznámil při svém jmenování účast ve vedení společnosti Haná ZZN Olomouc v likvidaci, a podle pražského městského soudu tak byl do rady jmenován protiprávně. Tento stav dnes napravil řídící výbor, když Ferance do funkce v dozorčí radě opětovně zvolil, řekl ČTK předseda výboru a zároveň náměstek ministra dopravy Karel Dobeš.
Výběrové řízení na mýtného projektového manažera vypsalo ministertvo 9. června. Přestože formulář k zakázce neobsahuje předpokládanou cenu projektu, v předběžném oznámení záměru úřad kalkuloval se 130 miliony korun.