Dozorčí rada ČD odložila jednání o prodeji pozemků v centru Prahy

19.06.2014 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 19. června (ČTK) - Dozorčí rada Českých drah dnes odložila hlasování o prodeji pozemků v okolí Masarykova nádraží. ČTK o tom informoval mluvčí Českých drah Radek Joklík. O pozemky v okolí nádraží má zájem developerská společnost Penta. Nabízí za ně přes 400 milionů korun.

„Jde o velmi složitou problematiku. Je potřeba, abychom se s ní dobře seznámili, proto jsme se rozhodli jednání o tomto bodu přerušit a vrátíme se k němu na dalším jednání," uvedl předseda dozorčí rady Milan Feranec. Pokud rada prodej schválí, musí záměr posvětit řídicí výbor, který je orgánem zastupujícím stát.

Penta má v úmyslu od Českých drah koupit zhruba 15.000 čtverečních metrů pozemků za zhruba 400 milionů korun, uvedl výkonný ředitel společnosti Petr Palička. Výpočet ceny vychází ze smlouvy z roku 2003, která stanovila cenu 7200 korun za čtvereční metr budoucích kancelářských a obchodních ploch. Cena se tak neodvíjí od rozsahu zastavěného pozemku, ale od podlažní plochy budoucích administrativních budov, které umožní magistrát na pozemcích stavět.

Při stavbě šestipodlažní budovy vychází cena na 32.400 za čtvereční metr pozemku, což je minimální cena, kterou Penta drahám garantuje, uvedl Palička. Při vyšší zástavbě bude cena vykoupeného čtverečního metru adekvátně vyšší.

Stavět by se mělo ve třech lokalitách v okolí nádraží. První blok budov by měl podle plánů Penty vzniknout v ulici Na Florenci naproti obchodnímu centru Florentinum, které společnost postavila loni. Druhý blok plánuje postavit mezi magistrálou a autobusovým nádražím a třetí částí je oblast pozemků v blízkosti ulice Hybernská, jejichž část patří České poště.

Proti původní smlouvě se mělo podle Paličky přesunout datum platby. Nově by měly České dráhy cenu dostat po získání stavebního povolení, a nikoliv až po kolaudaci, jak bylo uvedeno v původní dohodě.

Součástí smlouvy je i rozdělení oprav a práv na využití historické nádražní budovy. Ta má nyní opravenou střechu nástupní haly. Další komerční prostory v přízemí nádraží má opravit a následně využívat Penta, nástupiště mají přejít pod Správu železniční dopravní cesty a ostatní prostory budou podle Penty spadat pod České dráhy.

Vlastníkem většiny pozemků na Masarykově nádraží jsou České dráhy. Přestavbu nádraží plánuje společnost Masaryk Station Development, v níž dráhy vlastní asi 34 procent a většinu má Penta.

Masarykovo nádraží slouží především příměstské dopravě, denně jím projde přes 30.000 cestujících. Provoz nádraží nemá plánovaná výstavba kancelářských budov omezit, plán rovněž počítá s budoucím rozšířením nádraží o dvě koleje pro dopravu mezi centrem Prahy a ruzyňským letištěm.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK