Firma oficiálně představí nový model v New Yorku na události určené pouze pro zvané v pondělí. Poté zahájí testovací jízdy s desítkami jezdců. Letos chce navštívit více než 30 měst v USA a příští rok by se měl projekt rozšířit i do Kanady a Evropy. Testovací jezdci mají firmě poskytnout zpětnou vazbu, informace od nich hodlá Harley využít pro vyladění nové motorky.
Tento podnik může být podle agentury AP pro Harley velkým rizikem, protože v současnosti téměř neexistuje trh pro velké elektrické motorky. Miliony jednostopých elektrických dopravních prostředků, které se každoročně prodají, jsou téměř výhradně skútry a kola, která se využívají převážně v Číně pro dojíždění do práce. Pouze jeden z analytiků oslovených AP se domnívá, že investice velkého výrobce by mohla podpořit poptávku. Prezident Harley-Davidson Matt Levatich zdůraznil, že Harley se zajímá o dlouhodobý potenciál tohoto trhu, bez ohledu na současnou poptávku, a věří, že zájem o elektrické vozy a motocykly poroste.
Štíhlá sportovní motorka LiveWire, u které se nemusí řadit, dokáže zrychlit z nuly na 60 mil za hodinu (96,6 km/h) za čtyři sekundy. Motor je tichý, ale záběr ozubených kol vydává zvuk jako při vzletu tryskového letadla.
Před firmou však stojí vyřešení jedné důležité překážky, výdrž a nabíjení baterie. Nyní se musí baterie nabíjet zhruba po 210 kilometrech a její nabití může trvat 30 minut až hodinu.
Levatich dodal, že aby se tento trh mohl dále rozvíjet, bude potřeba vytvořit obecné normy pro rychle nabíjení a místa, kde si budou moci lidé stroje nabít. Harley očekává, že bude hrát klíčovou roli v rozvoji standardů pro elektrická vozidla a jeho prodejní sítě by mohly poskytovat i nabíjecí stanice pro všechny řidiče.