Valná hromada neschválila původní návrh na rozdělení většiny loňského zisku a nevyplatí akcionářům navrhovanou dividendu 39,5 milionu korun. Veškerý zisk, tedy zhruba 42,6 milionu korun bude ponechán ve společnosti. "Prostředky zůstanou ve firmě na rozvojové projekty," řekl ČTK místopředseda představenstva a finanční ředitel Pavel Borovka.
Valná hromada naopak schválila navrhované personální změny v dozorčí radě související s vlastnickými změnami u některých akcionářů. Poté co ve svých funkcích skončili Agnieszka Dolezych, Marek Dekan a Leonhard Steger, byli nově za členy dozorčí rady zvoleni Lucie Kočí za Astrosat Media, která převzala aktivity vydavatelství Sanoma, a dále David Bregar za Czech News Center Holding, což je nový vlastník původního vydavatelství Ringier Axel Springer CZ.
Předsedou dozorčí rady nadále zůstává Eckart Bollmann, místopředsedou dozorčí rady Gunther Plank a členem dozorčí rady Štěpán Košík. Jedno místo v radě zůstává neobsazené.
Společnost loni dosáhla konsolidovaných výnosů 3,72 miliardy Kč. Čistý obrat holdingu PNS poklesl zhruba o 11,3 procenta, což je méně než v předchozích dvou letech. Pokles firma očekávala kvůli pokračujícímu trendu snižování prodejů zboží, zejména v oblasti elektronických médií. Navíc v roce 2013 nepokračovala spolupráce se společností Mediaservis, což způsobilo další výpadek tržeb oproti předchozímu roku.
"Výraznějším poklesům v hospodářském výsledku se podařilo zabránit především díky pokračujícím ekonomickým, strukturálním a provozním opatřením, kterým se intenzivně věnujeme již řadu let," uvedl generální ředitel společnosti PNS Radomil Juda. Výraznou část meziročních úspor, které činily přes 100 milionů korun, přinesly uskutečněné organizační změny.
Mezi akcionáři PNS jsou tuzemské vydavatelské firmy. Czech News Center drží 27,02 procenta, Mafra 26,27 procenta a společnost HKM Beteiligungs, která vlastní vydavatelství Vltava-Labe-Press, má 26 procent akcií. Menší podíly mají vydavatelství Bauer Media (11,24 procenta) a Astrosat Media (devět procent).
Hlavním předmětem činnosti PNS je distribuce tisku, vedle celostátních i regionálních deníků a časopisů také elektronických médií, neperiodických publikací a dalšího doplňkového sortimentu. Firma zásobuje tiskem 18.000 prodejních míst, což je podle PNS nejhustší síť prodejních míst v celé Evropě. Další aktivitou holdingu je přímé provozování sítě maloobchodních prodejen tisku a doplňkového zboží.