"Toto je pouze, řekněme, jakási vstupenka. To znamená, že dlužník dostal možnost, aby se pokusil své věřitele přesvědčit o schopnosti řešit alespoň částečně své dluhy. Tato vstupenka mu dává možnost, aby následně vytvořil plán, o němž přesvědčí věřitele, že je pro ně výhodnější než jiný způsob řešení, kterým je vždycky pouze konkurz," řekl ČTK soudce Petr Budín.
Teprve teď podle něj začne tvrdé jednání a bude záležet na tom, za jakých podmínek a s jakými nabídkami přijde dlužník za svými věřiteli, aby jim nabídl, čím uspokojí jejich pohledávky. "V případě, pokud tuto nabídku věřitelé nepřijmou, opět zde je možnost, že celá věc skončí konkurzním řízením a prodejem veškerého majetku," dodal soudce.
Opravna byla původně součástí leteckého holdingu CCG ostravského podnikatele Daneše Zátorského. Ten už v ní ale nepůsobí, majoritními vlastníky jsou ředitel Daniel Barč a obchodní šéf Daniel Hurta. Od počátku firma fungovala díky státním dotacím, dostala jich přes 360 milionů korun. Dotace se ale postupně snižovaly a firma se následně dostala do problémů. Loni v říjnu začal podnik poprvé pracovat na plnou kapacitu, a to díky tomu, že uzavřel smlouvu s ruskou společností Aeroflot a stal se jejím jediným smluvním partnerem pro servis a opravy letadel Airbus 320 mimo území bývalého Sovětského svazu.