"Situace na trhu s pivem v uplynulém fiskálním roce nebyla vůbec jednoduchá. Byla také výrazně ovlivněna nepříznivým počasím. Mimořádně chladné jarní měsíce a červnové povodně na mnoha místech republiky poznamenaly celkovou domácí spotřebu piva," komentoval podle deníku výsledky hospodaření generální ředitel a předseda představenstva Plzeňského Prazdroje Paolo Lanzarotti.
Pivovar má zhruba 45procentní podíl na českém trhu. V předchozím finančním roce, tedy v období od 1. dubna 2012 do 31. března 2013, měl zisk před zdaněním 3,481 miliardy korun.
Firma, do níž patří kromě značky Pilsner Urquell také Gambrinus, Velkopopovický kozel nebo Radegast, již dříve oznámila, že loni prodala v České republice a na zhruba 50 zahraničních trzích téměř 9,7 milionu hektolitrů piva. Meziročně jde o dvouprocentní pokles. Největší český pivovar ale loni zaznamenal historicky rekordní export, a to 1,114 milionu hektolitrů piva, což je meziročně o pět procent víc.