Letiště Vodochody podalo rozklad vůči usnesení MŽP

27.06.2014 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Odolena Voda 27. června (ČTK) - Letiště Vodochody dnes dopoledne podalo rozklad vůči usnesení ministerstva životní prostředí, které nedávno zrušilo ekologický posudek k rozšíření letiště. ČTK to sdělil mluvčí mluvčí firmy Penta Investments, která letiště ovládá, Martin Danko. Důvodem podání rozkladu je to, že firma rozhodnutí vnímá jako účelovou a násilnou aplikaci správního řádu ve prospěch jedné zájmové skupiny. Proti rozšíření letiště protestovaly okolní obce i Středočeský kraj.

Souhlasné stanovisko ke studii EIA letiště potřebuje, aby mohlo zažádat o povolení k rozšíření areálu a zvýšení počtu letů. MŽP zrušilo už dříve schválený ekologický posudek k rozšíření letiště 13. června. Usnesení vydalo podle své mluvčí Petry Roubíčkové proto, že shledalo závažné vady v už vydaném stanovisku. "Předložili jsme ministrovi životního prostředí celou řadu důkazů, které potvrzují, že zrušení stanoviska k EIA bylo nezákonné, zmatečné, věcně neodůvodněné a vydané nepříslušným orgánem. Žádáme pana ministra, aby usnesení zrušil a přezkumné řízení zastavil," řekl generální ředitel Letiště Vodochody Martin Kačur.

Ministerstvo životního prostředí loni v říjnu schválilo studii dopadů na životní prostředí (EIA), která je nezbytnou podmínkou k zahájení územního řízení i stavbě. Kladný posudek tehdy obsahoval přes 120 podmínek, které měl investor splnit. Souhlasné stanovisko ale ministerstvo začalo letos prověřovat kvůli stížnostem starostů okolních obcí, kteří podali asi 40 podnětů.

Rozhodnutí ministerstva podle Letiště Vodochody vytváří precedens, který může zásadně ovlivnit mnoho plánovaných staveb. Může se prý stát, že argumenty použité v případě vodochodského letiště povedou k vyhlášení stavební uzávěry zejména v blízkosti nebo uvnitř větších měst, kde jsou překračovány hygienické limity.

Letiště Vodochody patří do skupiny Aero, kterou ovládá Penta. Na letišti chce v budoucnu odbavovat ročně 3,5 milionu cestujících hlavně nízkonákladových aerolinií, nepravidelných a privátních letů. Fungovat by začalo nejdříve v roce 2016. Investice mají dosáhnout asi tří miliard korun.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK