Lístek do kina letos podraží o dvě koruny na 119 Kč

01.07.2014 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 1. července (ČTK) - Za lístek do kina letos Češi zaplatí v průměru 119 korun, což je o dvě koruny více než loni. S podobným ročním nárůstem okolo dvou procent přitom mohou uživatelé počítat i v následujících čtyřech letech. Vyplývá to ze studie společnosti PwC Global Entertainment & Media Outlook.

Rozdíly mezi malými lokálními kiny a moderními multiplexy se přitom prohlubují. Zatímco v některých malých kinech na lístek postačí padesátikoruna, v plně vybavených multikinech lidé zaplatí i přes 300 korun. Celosvětová průměrná cena lístku je 92 korun.

Zvyšování vstupného nezastavila ani krize a slabší útraty domácností. Pro mnohé z nich se totiž návštěva kina stala relativně levnější alternativou například k zahraniční dovolené či jiným ještě dražším formám zábavy.

"S lepšící se ekonomickou situací domácnosti uvolní své výdaje, což jim na jedné straně umožní více utratit i za návštěvu kina, začnou ale opět zvažovat i dražší alternativy rodinné zábavy. Kina tak musí být ve zvyšování cen opatrné, přitom ale potřebují neustále investovat do nových technologií, aby si diváky udržely," uvedla specialistka na zábavní průmysl PwC Olga Řehořková.

Podobnou částku jako v České republice zaplatí například návštěvníci kin v Polsku či Maďarsku. Právě v Maďarsku však podle odhadů lístek v příštích letech podraží více, kolem pěti procent. Výrazně vyšší ceny než v České republice jsou ve Velké Británii, Německu či Nizozemsku. Vůbec nejvíce ze zkoumaných zemí zaplatí spotřebitelé ve Švýcarsku, v průměru zhruba 337 korun za lístek. Více než 300 korun zaplatí také ve skandinávských zemích. Naopak vůbec nejméně za návštěvu kina vydají obyvatelé Indie a Pákistánu, kde stojí vstupenka kolem deseti korun.

Průměrné ceny vstupenek do kina ve vybraných zemích (Kč)

Polsko 117 Česká republika 119 Maďarsko 124 Itálie 130 Rusko 142 Čína 145 USA 177 Španělsko 185 Německo 206 Velká Británie 213 Austrálie 260 Japonsko 265

zdroj: PwC Global Entertainment & Media Outlook

jsa rot

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK