"Oběma účastníkům byl dnes odeslán dopis s výsledkem řízení," uvedl Novák s tím, že na základě hodnocení zůstanou obě trati i napřesrok provozované Českými drahami. Konkrétní cenové nabídky obou společností ministerstvo dopravy nesdělilo.
Obě trati měly patřit do první skupiny tras, které ministerstvo dopravy plánovalo nabídnout do tendrů, ve kterých by soukromé společnosti soutěžily o právo na dotovaný provoz s Českými drahami. Kvůli průtahům s vyhlášením tendrů a končícímu termínu dosavadních smluv ale ministerstvo chtělo Českým drahám provoz na obou trasách prodloužit bez soutěže. Arriva se ale pokusila do soutěže zasáhnout a v červnu na ministerstvo poslala vlastní nabídku na provoz obou tras.
Arriva nyní provozuje železniční trať mezi Šumperkem a Kouty nad Desnou. Loni krátce jezdila z pražského Masarykova nádraží do Kralup nad Vltavou. Do středočeského regionu by se ráda vrátila na trase Benešov - Praha - Čelákovice, pokud se jí podaří domluvit se Středočeským krajem dotace na provoz. Kromě toho se chce zúčastnit tendrů na regionální tratě na Šumavě.