Mezi nejprodávanějšími kategoriemi osobních vozidel vede nižší střední třída s podílem téměř 27 procent trhu. S necelými 18 procenty následuje kategorie malých vozidel a s 15 procenty kategorie velkoprostorových vozidel MPV. Nejprodávanější značkou zůstává Škoda s 30 procenty trhu, následují značky Volkswagen (9,32 procenta) a Hyundai (9,16 procenta).
Do května prodali domácí výrobci a oficiální dovozci 75.887 vozů, což byl meziroční růst o 14 procent. Červnové statistiky tuto hodnotu ještě zvýšily, když například počet nových registrací osobních aut v letošním šestém měsíci meziročně vzrostl o 25,5 procenta. Za celý rok 2014 přitom předpovídají analytici zvýšení prodeje meziročně nejméně o pět procent.
Lehkých užitkových automobilů registrovali majitelé během letošního 1. pololetí o 18,43 procenta více. Celkem šlo o více než šest tisíc vozidel. O 21 procent vzrostl i počet registrací nákladních vozidel, kterých bylo registrováno téměř 4,5 tisíce. Vzrostl i počet nových autobusů o 23,7 procenta, což představuje 465 nových registrovaných vozidel.
Výrazně menší nárůst registrací zaznamenal svaz u motocyklů. Těch majitelé přihlásili ve srovnání s loňskem jen o 42 více, což představuje meziroční nárůst ani ne o půl procenta. O 5,5 procenta pak podle svazu dovozců poklesl počet registrací ojetých vozidel.
Podle tajemníka Svazu dovozců automobilů Pavla Tunkla obnova vozidlového parku novými automobily v tuzemsku představuje jen necelá čtyři procenta, což je jedno z nejnižších čísel v Evropě. "Jakýkoliv pozitivní výkyv v nákupech nových vozů se proto při meziročním srovnání odráží ve vysokých procentních číslech," komentoval letošní vysoké nárůsty prodejů Tunkl.