Čím víc platíte, tím víc uspoříte?

07.07.2014 | , mBank
Komerční sdělení


perex-img Zdroj: Finance.cz

Opravdu to funguje tak, že když budu víc platit, o to víc ušetřím? Není to tak trochu protimluv? Při podrobnějším pohledu na novinku, kterou zavedla mBank, to tak skutečně vypadá. Nový bankovní produkt se jmenuje mSpoření a slouží k pravidelnému ukládání malých částek, jejichž výše se vždy odvíjí od výše aktuální platby.

Modelový příklad: Platíte v supermarketu víkendový nákup za 1500 korun a ve vašem internetovém bankovnictví ke svému osobnímu účtu mKonto máte aktivovanou službu mSpoření ve výši 10% z transakce. Na podúčtu mSpoření se vám automaticky z vašeho hlavního účtu převede částka ve výši 150 korun - úročena sazbou 3% p.a.. Pokud takových nákupů ročně uděláte dvaapadesát, převede se do mSpoření 7800 korun a za rok  připíše úrok ve výši 234 korun. To není na první pohled moc, ale představte si, že to jsme počítali jen nákupy na víkendy. Co útrata u benzinové stanice, květiny pro ženu nebo návštěvy kina?

Způsobů, jak spořit z jednotlivých transakcí je víc. Třeba tak, že se částka transakce zaokrouhlí na celou stovku a rozdíl mezi vámi placenou částkou se převede do mSpoření, případně odečet fixní částky. Naprostá většina ale za první měsíc existence služby podle slov vedoucího produktového oddělení Bronislava Dvořáčka volí procento z transakce: „Z výsledků je zřejmé, že zákazníci nejčastěji volí takový mechanismus, kterým lze spořit nejrychleji, tedy procento z transakcí. Zároveň evidujeme zvýšení počtu plateb kartou." 

Z údajů banky vyplývá, že pokud si běžný zákazník, který si zvolí právě zmiňovanou spořicí variantu 10% z transakce a každý měsíc udělá kolem osmi platebních transakcí (ať už kartou nebo třeba ve formě platebního příkazu), ročně našetří přes 11.000 korun. A to už začíná být zajímavé. V kombinaci s tím, že samotné mSpoření nestojí, stejně jako vedení účtu u mBanky nic, to jsou peníze, které leží doslova na ulici. Jen je musí člověk zvednout. 

 

Autor článku

Reklamní sdělení  

Články ze sekce: Komerční sdělení