V první polovině letošního roku Renault po celém světě prodal 1,37 milionu vozů. Pomohl mu úspěch některých novinek, například malých vozů Clio a crossoverů Captur v Evropě, a to i přesto, že domácí Francie za oživením trhu zaostávala. Prodej v Evropě za prvních šest měsíců roku stoupl o 18 procent, ve zbytku světa o devět procent klesl.
Renault až do loňska využíval růstu na rozvíjejících se trzích k tomu, aby ustál propad v Evropě, kde poptávka klesla nejníže za dvě desítky let. Automobilka nyní podle agentury Reuters očekává, že automobilový trh v Evropě letos stoupne o tři až čtyři procenta. Pro domácí trh ve Francii předpokládá nárůst o jedno procento.
Vyšší odbyt měl v pololetí i německý výrobce luxusních vozů Audi. Automobilka, která stejně jako mladoboleslavská Škoda Auto patří do skupiny Volkswagen, prodala za prvních šest měsíců roku dohromady 869.350 aut. Je to o 11,4 procenta více než loni a nový rekord v historii firmy, k čemuž přispěla zejména solidní poptávka po modelu A3. Za měsíc červen automobilce prodej stoupl o skoro 11 procent.
Automobilka Audi již minulý týden oznámila, že v Číně v pololetí prodala rekordních téměř 270.000 vozů.