Prodej je reakcí na pozměněnou strategií skupiny, která se chce zaměřovat na větší firmy. "Po dvaceti letech fungování měníme svou strategii na dlouhodobého hodnotového investora. Zužujeme portfolio z 20 na zhruba deset firem. Budeme se zaměřovat pouze na ty s minimální roční EBITDA (zisk před započtením úroků, daní, odpisů a amortizace - pozn. ČTK) 20 milionů eur. Cílová EBITDA takových společností však je 50 milionů korun a více," prohlásil v dubnu Dospiva.
To potvrdil dnes i Danko. "Prodej PetCenter je v souladu s investiční strategií Penty, která se zaměřuje na vlastnictví a rozvoj velkých firem s vysokým růstovým potenciálem," uvedl Danko.
PetCenter provozuje 95 prodejen v České republice a 32 na Slovensku. Loni utržila 745 milionů korun. PetCenter se zabývá prodejem, ale i rozvojem a popularizací chovatelství v síti prodejen s chovatelskými potřebami.
Penta ve společnosti působila od roku 2008, kdy PetCenter koupila jako součást akvizice německé společnosti Gimborn, která je prémiovým výrobcem krmiv a pomůcek pro chov drobného domácího zvířectva. "Prodej PetCenter nemá žádný vliv na vlastnické působení Penty ve společnosti Gimborn," upozornil Danko.
Letos jde o třetí prodej menší firmy z portfolia Penty, zbavila se už společností PPC a Noves.
Středoevropská investiční skupina Penta založená v roce 1994 investuje především do maloobchodu, zdravotnictví, letecké výroby, strojírenství, energetiky, zábavního průmyslu, bankovnictví a realit. Čistá hodnota celé skupiny se loni zvýšila na 1,564 miliardy eur (43 miliard korun). Čistý zisk skupiny loni klesl na 100 milionů eur (zhruba 2,75 miliardy korun) z předloňských 147 milionů eur (asi čtyři miliardy korun). Naopak aktiva skupiny vzrostla o 0,6 miliardy eur (16,5 miliardy korun) na 6,5 miliardy eur (178,5 miliardy Kč).