Za celé první pololetí prodej aut stoupl o 8,4 procenta. CAAM podle agentury Reuters předpokládá, že růst čínského automobilového trhu letos zpomalí na osm až deset procent. Loni se prodej nových aut zvýšil o 13,9 procenta.
Solidní růst v Číně zaznamenaly americké a evropské značky. Americkému Fordu stoupl prodej v Číně během prvních šesti měsíců roku o 35 procent. Hlavnímu společnému podniku, který má s Číňany francouzská skupina PSA Peugeot Citroën, prodej za stejné období stoupl o skoro čtvrtinu.
Podíl na domácím trhu naopak ztrácí někteří velcí čínští výrobci aut. Firmě Geely Automobile, jejíž součástí je i švédský výrobce osobních automobilů Volvo Car, klesl prodej o 29 procent. Společnosti Great Wall Motor Company se objem prodeje snížil o šest procent.
Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA) zveřejní údaje o pololetním prodeji automobilů v celé Evropské unii příští týden. Podle nedávných dat výzkumné společnosti LMC Automotive se prodej osobních aut v západní Evropě v červnu zvýšil o skoro čtyři procenta na 1,15 milionu. V prvním pololetí prodej podle těchto údajů vzrostl o 5,4 procenta.