Prodej aut v Číně v červnu vzrostl, dařilo se zahraničním značkám

09.07.2014 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Peking 9. července (ČTK) - Prodej aut v Číně během června meziročně vzrostl o 5,2 procenta. Za celý měsíc se tak na největším automobilovém trhu světa prodalo 1,85 milionu vozů, přičemž zahraniční značky nadále zvyšovaly tržní podíl na úkor domácích výrobců. Vyplývá to z údajů, které dnes zveřejnil čínský svaz výrobců automobilů CAAM.

Za celé první pololetí prodej aut stoupl o 8,4 procenta. CAAM podle agentury Reuters předpokládá, že růst čínského automobilového trhu letos zpomalí na osm až deset procent. Loni se prodej nových aut zvýšil o 13,9 procenta.

Solidní růst v Číně zaznamenaly americké a evropské značky. Americkému Fordu stoupl prodej v Číně během prvních šesti měsíců roku o 35 procent. Hlavnímu společnému podniku, který má s Číňany francouzská skupina PSA Peugeot Citroën, prodej za stejné období stoupl o skoro čtvrtinu.

Podíl na domácím trhu naopak ztrácí někteří velcí čínští výrobci aut. Firmě Geely Automobile, jejíž součástí je i švédský výrobce osobních automobilů Volvo Car, klesl prodej o 29 procent. Společnosti Great Wall Motor Company se objem prodeje snížil o šest procent.

Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA) zveřejní údaje o pololetním prodeji automobilů v celé Evropské unii příští týden. Podle nedávných dat výzkumné společnosti LMC Automotive se prodej osobních aut v západní Evropě v červnu zvýšil o skoro čtyři procenta na 1,15 milionu. V prvním pololetí prodej podle těchto údajů vzrostl o 5,4 procenta.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK