Air France-KLM již vlastní nízkonákladovou společnosti Transavia. Ta je ale podle médií příliš malá na to, aby se mohla stát skutečným konkurentem aerolinek Ryanair nebo easyJet a převzetí Wizz Airu by aerolinkám poskytlo příležitost k expanzi v nízkonákladovém segmentu.
Wizz Air se ke zprávě odmítl vyjádřit s tím, že nekomentuje spekulace. Rovněž aerolinky Air France-KLM odmítly rakouskému webu Austrian Wings zprávu komentovat.
Wizz Air minulý měsíc zrušil plánovanou primární nabídku akcií v Londýně, což zdůvodnil nestabilitou na trhu. Firma chtěla z nabídky získat 200 milionů eur (5,5 miliardy Kč) a peníze použít na posílení své rozvahy a financování dalšího růstu.
Wizz Air začal létat před deseti lety a je teď největším nízkonákladovým přepravcem ve střední a východní Evropě. Jeho podíl na trhu v regionu činí 38 procent. Firma vydělává, zatímco tradiční lokální letecké společnosti v posledních letech bojují o přežití či zkrachovaly.
Aerolinky mají nyní v devíti zemích 17 provozních základen, včetně Prahy a Brna, a létají na více než 300 trasách do 35 zemí. Společnost v posledním finančním roce do letošního března vytvořila tržby v objemu jedné miliardy eur a její čistý zisk dosáhl 89 milionů eur. Loni firma přepravila 13,5 milionu cestujících, což bylo o 12 procent více než v roce 2012.
Vyjádření společnosti Wizz Air:
"Vzhledem k tomu, jak je Wizz Air úspěšný, osloví ho čas od času zainteresovaní potenciální investoři. V současné době žádná taková jednání neprobíhají."
Daniel de Carvalho, manažer korporátní komunikace Wizz Air