Začala modernizace dalších úseků železničního koridoru za 2,5 mld

10.07.2014 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Soběslav (Táborsko) 10. července (ČTK) - V Soběslavi dnes byla zahájena modernizace dalších dvou úseků IV. železničního koridoru na trati Ševětín - Horusice a Veselí nad Lužnicí - Soběslav. Přinese zvýšení bezpečnosti a traťové rychlosti, více komfortu pro cestující. Obě stavby přijdou na 2,548 miliardy korun, zhruba polovinu zaplatí EU, řekl ČTK mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Pavel Tesař.

Mezi nejdůležitější přínosy obou projektů patří přidání druhé koleje tam, kde dosud chyběla, a především zvýšení traťové rychlosti až na 160 kilometrů za hodinu. V Soběslavi se díky modernizaci dočkají kompletní rekonstrukce nádraží. Stavbaři pro ně vybudují jedno ostrovní a jedno vnější nástupiště, podchod se schodišti a výtahy a také novou technologickou budovu. Dílčí úpravy čekají také železniční stanice Dynín a Horusice.

"Na jihočeském koridoru jsme v poslední době zahájili hned několik rozsáhlých staveb. Zatímco dnes se jezdí z Prahy do Českých Budějovic za zhruba dvě a půl hodiny, už za dva roky to bude pouhých 90 minut. Železnice se tak stane i v tomto regionu vážným konkurentem silniční dopravy," řekl ČTK generální ředitel SŽDC Pavel Surý.

V traťovém úseku mezi Ševětínem a Horusicemi o délce 4,5 kilometru se v rámci rekonstrukce mostů přihlédne k potřebám životního prostředí. Stavbaři upraví migrační prostupy pod dráhou a vybudují velký mostní objekt pro křížení biokoridoru u Horusických blat.

Součástí výstavby na 6,5 kilometru dlouhém úseku mezi Veselím nad Lužnicí a Soběslaví bude také posílení bezpečnostních prvků. Stávající železniční přejezdy boudou zrušeny nebo nahrazeny mimoúrovňovým křížením. Výjimku tvoří přejezd u zastávky Řípec-Dráchov, který zůstane po dokončení stavby provizorně zachován. Stavební práce dále zahrnují modernizaci zabezpečovacího a sdělovacího zařízení, dispečerské řídicí techniky a trakčního vedení.

Modernizace úseku Ševětín - Horusice za 997,486 milionu korun je spolufinancována Evropskou unií z Fondu soudržnosti v rámci Operačního programu Doprava, a to částkou 655,442 milionu korun. Zbývající peníze z národních zdrojů poskytne Státní fond dopravní infrastruktury. Stavební práce by měly být dokončeny do konce roku 2015. Také modernizace úseku Veselí nad Lužnicí - Soběslav za zhruba 1,55 miliardy korun je podpořena Evropskou unií, a to 773,784 milionu Kč. Stavba má být hotová do srpna příštího roku.

Modernizované úseky jsou součástí IV. tranzitního železničního koridoru z Děčína přes Prahu a České Budějovice na státní hranice s Rakouskem v Horním Dvořišti. Vedle dokončení dnes zahájených staveb zbývá modernizovat už jen úseky Votice-Sudoměřice a Nemanice-Ševětín.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK