"Strategie firmy je taková, že chceme nadále rozvíjet linii letounu pro základní výcvik, ale i pro výcvik pokračovací," řekl Kudrna. Firma proto potřebuje letadla s výkonnými motory a špičkovým vybavením, tedy L-159, a vedle něj letoun výkonově slabší.
Aero Vodochody proto plánuje navázat na svůj nejúspěšnější letoun L-39 Albatros. Od původního stroje se ale bude podle Kudrny velmi lišit. "Bude tak modernizovaný, že to bude de facto jiný aeroplán," poznamenal.
Firma již má slovní přísliby od zákazníků na odběr letadel. Kudrna předpokládá, že první obchod by mohl být uskutečněn v roce 2018.
Zákazníky chce Aero Vodochody hledat mezi uživateli L-39. "Víme, že těm letounům bude končit životnost, chceme jim proto místo toho něco nabídnout. Odhadujeme, že na trhu bude místo pro stovky kusů, ale celkem jisti jsme si, že si sáhneme na takových 60, 70 letounů," dodal Kudrna.
Vojenský cvičný letoun Aero L-39 Albatros je proudový podzvukový stroj vyvinutý v 60. letech minulého století v tehdejším Aeru Vodochody. Je to nejrozšířenější proudový cvičný letoun na světě. Kromě cvičné varianty existují verze, které umožňují montáž lehké výzbroje, a Albatros tak může plnit i roli lehkého bitevníku.
Tyto letouny sloužily či slouží v téměř 40 zemích celého světa. Vyrobilo se jich přes 2800. V 90. letech vznikly jejich vylepšené typy - cvičný L-59 Super Albatros a lehký bitevník L-159 Alca.