Bohemia Sektu vzrostl loni čistý zisk o 12 pct na 214 milionů Kč

15.07.2014 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Starý Plzenec (Plzeňsko) 15. července (ČTK) - Růst prodejů vín i sektů, navíc dražších značek, zajistil loni skupině Bohemia Sekt rekordní čistý zisk téměř 214 milionů korun. Meziroční nárůst činil 12 procent. Největší tuzemský vinařský podnik loni utržil 1,5 miliardy Kč, o 5,3 procenta více. ČTK to řekl jednatel Ondřej Beránek.

"Loni jsme zaznamenali větší nárůst prodeje značkových výrobků s vyšší přidanou hodnotou a procentuálně větší prodeje na tuzemském trhu," uvedl. Skupina loni prodala téměř 24 milionů lahví vín, sektů a lihovin, meziročně o 0,4 procenta více. Prodej sektů a šumivých nápojů a perlivých vín loni stoupl o jedno procento na 11,6 milionů lahví, prodej vín o dvě procenta na 9,5 milionů lahví. Pokles byl naopak u lihovin, a to o šest procent, když dosáhl 2,6 milionu lahví, řekl Beránek.

Z vín zaznamenala největší nárůst, 23 procent, značka Habánské sklepy, která je "skokanem roku" už počtvrté za sebou s prodejem přes 4,1 milionu lahví. Zbytek představuje hlavně další silná značka Víno Mikulov doplňovaná Chateau Bzenec a Vinařstvím Pavlov.

"Letos opět počítáme s nárůstem prodejů ve všech kategoriích, se zvýšením tržeb i zisku v jednotkách procent. Ovlivní to hlavně nálada spotřebitelů a jejich nákupní preference," řekl Beránek.

Přímý export do 20 zemí loni meziročně klesl. Jeho podíl na celkových prodejích se meziročně snížil o 1,5 procentního bodu na 6,5 procenta. Nejsilnější je skupina na Slovensku, kde ale loni zaznamenala mírný pokles u produktů Vína Mikulov řady "Motýl", ale zároveň enormní zájem o Habánské sklepy v objemech, které nemohla uspokojit kvůli nedostatku suroviny, tedy moravského vína. Na druhém silném trhu v Belgii, kam směřovaly prémiové sekty, držela skupina stejné objemy.

Více než polovina investic, které se dlouhodobě pohybují kolem 40 milionů Kč ročně, směřovalo loni do výsadby vinic a nákupů nových pozemků. Bohemia Sekt chce do roku 2020 rozšířit plochy svých vinic ze 400 nejméně na 600 hektarů a investovat přes 100 milionů Kč. Firma dále loni koupila stroj na samolepicí etikety, který už využila u nového designu Vína Mikulov a rozšířila zpracovací kapacitu ve Vinařství Pavlov, což zvýší objem i kvalitu prémiových tichých vín.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK