Televiznímu trhu se podle zveřejněných údajů daří nahradit výpadek z loňského roku, který byl poznamenán propadem reklamních investic v souvislosti s tehdejší změnou obchodní politiky TV Nova. Letos inzerce v televizi naopak podle ceníkového srovnání patří k tahounům celého reklamního odvětví.
Zvýšení o téměř sedm procent na 2,96 miliardy korun v pololetí vykázal rozhlas. Venkovní reklama se podle údajů Admosphere zvýšila o 2,5 procenta na zhruba 2,3 miliardy korun.
Další propad postihl tiskovou inzerci. Ze srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru vyplývá, že v pololetí ubrala 3,6 procenta na 8,2 miliardy korun. Mírný pokles zaznamenala také internetová reklama, a to o 0,7 procenta na 3,05 miliardy korun.
Ceníková hodnota reklamního prostoru, kterou monitoring Admosphere sleduje, nemusí odpovídat skutečným investicím zadavatelů do reklamy. Hodnota je stanovena na základě ceníkových cen konkrétních formátů reklamy a počtu takto uveřejněných reklamních sdělení.
Srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru za 1. poleletí 2013 a 2014
Mediatyp 1.1.2013-30.6.2013 1.1.2014-30.6.2014 Změna TV 13 156 656 000 Kč 15 226 691 000 Kč 15,7% Tisk 8 519 920 000 Kč 8 209 989 000 Kč -3,6% Internet* 3 068 519 000 Kč 3 048 031 000 Kč -0,7% Rádio 2 774 353 000 Kč 2 961 657 000 Kč 6,8% Venkovní 2 240 445 000 Kč 2 295 661 000 Kč 2,5%
Zdroj: Admosphere
* Internet zahrnuje reklamu v rozsahu projektu AdMonitoring