Prazdroj zdraží lahve a plechovky, ceny čepovaných piv nezmění

18.07.2014 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Plzeň 18. července (ČTK) - Plzeňský Prazdroj zdraží od 1. září vybraná lahvová a plechovková piva v průměru o 0,8 procenta. Ceny sudových a tankových piv všech typů zůstanou stejné. ČTK to dnes řekla Kateřina Krásová, mluvčí pivovaru s 45procentním podílem na českém trhu.

"K úpravě cen malé části balení jsme přistoupili po důkladném zvážení. Vždy hledáme způsob, jak efektivně řídit naše podnikání a současně zajistit, aby český národní nápoj zůstal pro pivaře cenově dostupný," uvedla. Krok pivovaru kopíruje loňskou úpravu cen, kdy Plzeňský Prazdroj avizoval záměr přitáhnout Čechy zpět do restaurací, hospod a barů, a podpořit tak sektor pohostinství.

"Změny v ceníku reflektují vývoj inflace za uplynulé období. Dotknou se 16 ze 116 různých balení výrobků společnosti," uvedla. Konkrétní zdražení lahvových a plechovkových piv Pilsner Urquell, Gambrinus, Radegast a Velkopopovický Kozel firma neuvedla. Podle mluvčí závisí ceny i na obchodnících. Prodejní ceny v jednotlivých obchodech se tak mohou lišit.

Prazdroj zdražoval naposledy loni v listopadu, a to v průměru o 0,7 procenta, také piva v lahvích a plechovkách.

V předchozích letech zpravidla poté, co zdražil lídr trhu, zvýšili ceny i jeho největší konkurenti. Loni už to tak nebylo. Listopadový krok Prazdroje následovaly pouze některé menší pivovary.

Pokles prodeje čepovaného piva hlásí české pivovary čtyři roky. V restauracích nyní prodají podle pivovarských svazů přes 43 procent piva, ještě v roce 2010 to bylo přes 50 procent.

České pivovary loni prodaly na domácím trhu 15,8 milionu hektolitrů piva, o 1,1 procenta méně. Jedinou kategorií, jejíž spotřeba v Česku oproti roku 2012 vzrostla o dvě procenta, byly ležáky. Naopak klesla spotřeba výčepního piva, nealkoholického piva, speciálů a zejména pivních mixů, kterých se prodalo o 40 procent méně. Lidé nadále pili méně piva v restauracích, jejichž podíl na celkovém prodeji klesl na historické minimum. Spotřeba na hlavu mírně klesla ze 146 na 144 litrů.

V prvním letošním čtvrtletí se díky teplotně nadprůměrnému začátku roku prodalo v ČR o 35.000 hektolitrů více piva než ve stejném období roku 2013. O úspěšnosti roku ale rozhodne léto, hlavně prázdniny. Za polovinu července hlásí pivovary až dvojnásobně vyšší prodej oproti zimě.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK