Zakázku na stavbu dálnice mezi Přerovem a Lipníkem vypsalo ředitelství už v roce 2012, stavba chybějícího úseku dálnice spojující Brno a Ostravu měla být hotová do poloviny příštího roku. Loni v listopadu ale původní tendr zastavil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže s tím, že ŘSD v něm neposkytlo stavebním firmám dostatek času pro získání potřebných oprávnění, které po uchazečích požadovalo. Ředitelství tak muselo soutěž vyhlásit znovu.
V Česku na celé D1 vedoucí v délce 377 kilometrů z Prahy přes Brno a Ostravu do Polska chybí dobudovat u Přerova úsek z Říkovic do Lipníka nad Bečvou. Úsek mezi Přerovem a Lipníkem je částí této chybějící trasy.
Zatímco moravská větev dálnice D1 teprve čeká na dokončení, nejstarší část dálnice mezi Prahou a Brnem se nyní opravuje. Loni začali silničáři opravovat první čtveřici úseků mezi Šternovem a Psáři, Loktem a Hořicemi, Lhotkou a Velkou Bíteší a mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou.
Nejvytíženější tuzemská dálnice je zhruba deset let za svojí životností. Celá oprava mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle odhadů ministerstva mohla stát asi 14 miliard korun. Na opravované i nově stavěné úseky se počítá s využitím peněz z EU.