"Dohoda se společností Mediaresearch nám umožní poskytovat hlubší pohledy na chování spotřebitelů, a pomáhat tak našim klientům vyvíjet a prodávat jejich výrobky a služby efektivněji," uvedl Kyriakos Kyriakou, ředitel společnosti Nielsen pro východní Evropu.
V České republice budou vedle sebe působit dvě sesterské společnosti holdingu - současná společnost ACNielsen Czech Republic, zabývající se zejména retailovým monitoringem, a nově Mediaresearch, která bude v druhé polovině letošního roku přejmenována na Nielsen Admosphere. Vedle peoplemetrového měření se Mediaresearch dále věnuje například měření návštěvnosti internetu v Česku a na Slovensku nebo monitoringu reklamních investic v médiích.
Do pětičlenného představenstva společnosti byli jmenováni Tereza Šimečková a Michal Jordan, kteří budou současně působit i jako výkonní ředitelé, dále Kyriakos Kyriakou, který je rovněž jednatelem společnosti ACNielsen Czech Republic, a Alain Couttolenc a Vittorio Sala, lídři mediální části společnosti Nielsen pro Evropu.
O obou společnostech se v loňském roce psalo především v souvislosti s přípravou konkurenčního peoplemetrového měření, které připravovalo Sdružení pro měření sledovanosti a jež měl zajišťovat právě Nielsen. Z toho ale na konci loňského roku sešlo. "Jsme velmi rádi, že dlouhá jednání vyústila do úspěšného konce pro obě strany," uvedla k oznámené transakci Šimečková, předsedkyně představenstva Mediaresearch. "Tímto spojením se naší společnosti otvírají nové možnosti růstu a současně ho chápu jako ocenění práce celého týmu skupiny Mediaresearch," dodala.
Členy holdingu Nielsen se stávají i všechny společnosti ve skupině Mediaresearch - dceřiné společnosti, ve kterých Mediaresearch drží většinový podíl - Admosphere, Adwind Software, Prime Time, Mediaresearch Slovakia, Mediaresearch Bulgaria.
Nielsen Holdings je globální informační a výzkumná společnost s vedoucím postavením v oblasti poskytování informací o spotřebitelském chování, sledovanosti televizního vysílání a ostatních médií, online měření a měření mobilní komunikace. Společnost Nielsen se sídlem v New Yorku a Diemenu v Nizozemí je aktivní ve více než 100 zemích z celého světa. Sledovanost médií Nielsen měří ve víc než 30 zemích, včetně Spojených států.