Nielsen získal 51procentní podíl v agentuře Mediaresearch

22.07.2014 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 22. července (ČTK) - Globální společnost Nielsen získala jedenapadesátiprocentní podíl v tuzemské agentuře Mediaresearch, která v Česku zajišťuje peoplemetrové měření. Zbývající podíl nadále vlastní společnost Admosphere Ltd se sídlem v Británii, za kterou stojí Iain Nils Hessey Rügheimer, Vladimír Komár, Tereza Šimečková a Michal Jordan. Firmy to dnes oznámily v tiskové zprávě, finanční podmínky transakce nezveřejnily.

"Dohoda se společností Mediaresearch nám umožní poskytovat hlubší pohledy na chování spotřebitelů, a pomáhat tak našim klientům vyvíjet a prodávat jejich výrobky a služby efektivněji," uvedl Kyriakos Kyriakou, ředitel společnosti Nielsen pro východní Evropu.

V České republice budou vedle sebe působit dvě sesterské společnosti holdingu - současná společnost ACNielsen Czech Republic, zabývající se zejména retailovým monitoringem, a nově Mediaresearch, která bude v druhé polovině letošního roku přejmenována na Nielsen Admosphere. Vedle peoplemetrového měření se Mediaresearch dále věnuje například měření návštěvnosti internetu v Česku a na Slovensku nebo monitoringu reklamních investic v médiích.

Do pětičlenného představenstva společnosti byli jmenováni Tereza Šimečková a Michal Jordan, kteří budou současně působit i jako výkonní ředitelé, dále Kyriakos Kyriakou, který je rovněž jednatelem společnosti ACNielsen Czech Republic, a Alain Couttolenc a Vittorio Sala, lídři mediální části společnosti Nielsen pro Evropu.

O obou společnostech se v loňském roce psalo především v souvislosti s přípravou konkurenčního peoplemetrového měření, které připravovalo Sdružení pro měření sledovanosti a jež měl zajišťovat právě Nielsen. Z toho ale na konci loňského roku sešlo. "Jsme velmi rádi, že dlouhá jednání vyústila do úspěšného konce pro obě strany," uvedla k oznámené transakci Šimečková, předsedkyně představenstva Mediaresearch. "Tímto spojením se naší společnosti otvírají nové možnosti růstu a současně ho chápu jako ocenění práce celého týmu skupiny Mediaresearch," dodala.

Členy holdingu Nielsen se stávají i všechny společnosti ve skupině Mediaresearch - dceřiné společnosti, ve kterých Mediaresearch drží většinový podíl - Admosphere, Adwind Software, Prime Time, Mediaresearch Slovakia, Mediaresearch Bulgaria.

Nielsen Holdings je globální informační a výzkumná společnost s vedoucím postavením v oblasti poskytování informací o spotřebitelském chování, sledovanosti televizního vysílání a ostatních médií, online měření a měření mobilní komunikace. Společnost Nielsen se sídlem v New Yorku a Diemenu v Nizozemí je aktivní ve více než 100 zemích z celého světa. Sledovanost médií Nielsen měří ve víc než 30 zemích, včetně Spojených států.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK