Rekonstrukce spočívá v opravě cementobetonového povrchu a rozšíření vozovky. Stavbaři také upraví příčné sklony a délku přídavných pruhů.
Ve směru na Brno bude doprava na 153,49 kilometru převedena do dvou pomocných jízdních pruhů do protisměrného jízdního pásu a na 162,91 kilometru budou oba pruhy převedeny zpět do pravého jízdního pruhu.
Ve směru na Prahu na 163,33 kilometru bude doprava vedena ve dvou pomocných jízdních pruzích do pravé části dálnice až do kilometru 153,49, kde dopravní omezení končí.
V úseku Lhotka - Velká Bíteš mají práce téměř roční zpoždění. Kvůli problémům s nestabilním podložím loni společnost OHL SŽ stavbu několikrát přerušila a požadovala více peněz na pokrytí neočekávaných víceprací. Toho nakonec dosáhla v říjnu, kdy jí ředitelství silnic zvýšilo rozpočet o deset milionů korun. Spor ale podle dřívějšího vyjádření Ředitelství silnic a dálnic může skončit i u soudu.