Apple prodal za třetí čtvrtletí svého finančního roku 35,2 milionu telefonů iPhone, o 13 procent více než před rokem. Podle analytiků se přitom čekalo, že řada lidí počká s nákupem iPhonu na podzimní uvedení jeho nových verzí.
Tabletů iPad Apple prodal 13,3 milionu, což bylo o devět procent méně než před rokem a o pět procent méně, než se odhadovalo. Přístroj, jímž Apple vytvořil celý nový trh, nyní zřejmě ztrácí část své atraktivnosti pod tlakem stejně výkonných a přitom levnějších zařízení od konkurence a snižujícího se počtu lidí, kteří si takovou věc chtějí koupit. Odbyt iPadů klesl už druhé čtvrtletí za sebou.
Čistý zisk společnosti se zvýšil meziročně o 12 procent na 7,7 miliardy dolarů (zhruba 157 miliard Kč), což bylo na horní mezi analytických odhadů. Její tržby posílily jen o šest procent na 37,4 miliardy dolarů, což bylo 600 milionů dolarů pod průměrem odhadů, uvedla agentura AP.
Akcie firmy na výsledky bezprostředně žádným výraznějším pohybem nereagovaly. Klíčovou otázkou investorů je nyní to, zda bude Apple schopen přijít na trh s novým revolučním produktem, jímž byl naposled v roce 2010 jeho iPad. Mnozí čekají, že firma v brzké době napodobí konkurenci a přijde s nějakým nositelným přístrojem typu chytrých hodinek. Také se předpokládá, že vstoupí do segmentu trhu chytrých telefonů s velkými displeji, které zpopularizoval jeho hlavní konkurent, jihokorejská společnost Samsung.