Tržby společnosti PepsiCo, mezi jejíž značky patří sycené nápoje Pepsi nebo džusy Tropicana, za druhý kvartál stouply o 0,5 procenta na 16,9 miliardy dolarů. Analytici podle agentury Reuters v průměru očekávali tržby 16,8 miliardy dolarů.
Celosvětový objem prodeje v divizi občerstvení se zvýšil o procento, stejně jako v divizi nealkoholických nápojů. Objem prodeje pochutin se zvýšil i v Severní Americe, a to o 2,5 procenta. V divizi sycených nápojů se ale objem prodeje na tomto trhu o dvě procenta snížil, když spotřebitelé dbající na své zdraví dávali víc přednost džusům a nápojům s příznivými účinky na zdraví.
Společnost zároveň uvedla, že je na cestě k tomu, aby letos dosáhla úspor ve výši jedné miliardy dolarů. Také zlepšila přepokládané celoroční tempo růstu zisků na akcii, a to ze sedmi na osm procent. Odpovídá to zhruba zisku 4,71 dolaru na akcii, což je o 17 centů víc, než činily odhady analytiků.
Firmě konkuruje americká společnost Coca-Cola, která je největším výrobcem nealkoholických nápojů na světě. Té objem prodeje sycených nápojů v Severní Americe ve druhém čtvrtletí podruhé za sebou stagnoval a příjmy zaostaly za odhady.