Obří letoun už pražské letiště v minulosti třikrát navštívil. Přílet takovéhoto stroje ale při současné infrastruktuře letiště představuje riziko možného zpoždění dalších letů, zdůvodnilo potřebu přestavby jednoho ze stanovišť Letiště Praha.
Úpravy stání počítají s vybudováním tří nových nástupních mostů, které mají výrazně urychlit nástup cestujících do letounu. Upravit se rovněž musí okolí stanoviště a další infrastruktura přímo v terminálu tak, aby bylo možné včas odbavit potřebné množství pasažérů.
Část úprav potřebných pro pravidelné přijímání obřích letadel už pražské letiště uskutečnilo. Hotový už je například i nový pás pro vykládání zavazadel.
Čtyřmotorový A380 korejských aerolinií má kapacitu 407 sedadel ve třech třídách. Na první palubě je umístěno 12 sedadel první třídy a 301 míst v ekonomické třídě. Na druhé palubě je pak 94 sedaček byznys třídy. Letoun je dlouhý 73 metrů, rozpětí křídel má 80 metrů a pojme při jiném rozložení sedadel až 880 cestujících.
Ambici rozšířit kapacity letiště o možnost odbavovat největší dopravní letadla oznámilo pražské letiště v roce 2011, kdy se na jeho ploše objevil A380 poprvé. Podobné zařízení, jaké má v současnosti vzniknout v Ruzyni, mají z velkých evropských letišť například Mnichov, Frankfurt nebo Paříž. Z letišť velikostí odpovídajících pražskému ruzyňskému letišti pak dále například letiště v Curychu nebo Manchesteru.
Tomáš Cafourek rot