Dosud byl kvůli rekonstrukci uzavřen celý pás na Brno a jezdilo se po druhé straně dálnice ve dvou zúžených pruzích v obou směrech. Stejný režim by měl platit od čtvrtka na druhé straně dálnice. Do té doby tam ale musejí jeřáby přemístit všechna provizorní betonová svodidla, která jsou nyní v pásu na Prahu.
Podle Ivana Čásenského, který má na starosti stavební dozor, budou jeřáby postupovat od Šternova směrem na Psáře. "Na jedné straně je jeden jeřáb, zvedne svodidla a položí a ten na druhé straně si to podá a uloží na své místo," popsal postup prací Čásenský.
V pravém jízdním pásu na Brno byla doprava svedena do jednoho pruhu u Šternova a po určité vzdálenosti se rozšiřuje do dvou pruhů. Postupně se ale bude úsek s jedním pruhem prodlužovat. V levém jízdním pásu na Prahu je situace opačná. Jedním pruhem se jezdí v celém úseku mezi Psáři a Šternovem a dálnice se v tomto směru bude postupně rozšiřovat na dva pruhy. "Jak se začnou od Šternova odebírat svodidla, tak se tento směr začne otevírat na dva pruhy," dodal Čásenský.
Nejvytíženější tuzemská dálnice je zhruba deset let za svojí životností. Kvůli prasklinám betonových desek rozhodlo ministerstvo dopravy v roce 2011 o její celkové modernizaci. Celá oprava mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle odhadů ministerstva mohla stát asi 14 miliard Kč.