Přijetím Koláře do vedení Drážního úřadu má podle Prachaře vylepšit image úřadu a připravit jej na budoucí posílení pravomocí spojené s úkoly nezávislého regulátora na železnici. "Chceme- li připravit nový zákon o dráze, kde chceme vytvořit samostatný úřad regulátora dráhy, musíme mít ve vedení Drážního úřadu člověka s manažerskými schopnostmi, který tuto funkci bude schopný zvládnout," uvedl Prachař.
Přestože už dnes má úřad velké pravomoci, vydává homologace na drážní vozidla a stavební povolení pro železniční stavby, jsou jeho zaměstnanci málo zaplaceni a z personálního hlediska slouží úřad jako odkladiště bývalých zaměstnanců Českých drah. To je podle ministra potřeba do budoucna změnit.
Koláře ministr vybral z trojice kandidátů. Kromě něj se o místo šéfa Drážního úřadu ucházeli jeho bývalý ředitel Pavel Kodym a současný provozně-technický náměstek Ondřej Fanta. Podle mluvčího ministerstva dopravy Tomáše Neřolda dostal Kolář přednost proto, že ministra oslovil jím zpracovaný návrh na změny ve fungování úřadu.
Správu železnic vedl Kolář od dubna 2012 do letošního května, kdy jej z funkce odvolala správní rada organizace. Ihned po jeho odvolání se objevily informace, že by mohl být jmenovaný na post prvního náměstka generálního ředitele SŽDC. Tento post zůstává do dnešního dne neobsazený.
Kolář působí na železnici od roku 1983, kdy nastoupil k tehdejším Československým státním drahám. Od roku 1999 pracoval jako ředitel Obchodně provozního ředitelství v Ústí nad Labem a od roku 2005 byl náměstkem generálního ředitele.