Tržní podíl Samsungu se propadl na 25,2 procenta z 32,6 procenta před rokem. Druhé místo obsadil americký konkurent Apple, jehož tržní podíl se rovněž snížil, a to na 11,9 z předchozích 13,4 procenta. Nárůst tržního podílu naopak zaznamenali čínští rivalové Huawei, Lenovo a Xiaomi, kteří se umístili na dalších třech příčkách.
Právě společnost Xiaomi, přezdívaná čínský Apple, podle Strategy Analytics ve druhém čtvrtletí nejvíce zazářila. Její tržní podíl se podle agentury Reuters zvýšil na více než pět procent z necelých dvou procent před rokem. Firma, která vznikla teprve před třemi lety, se tak dostala mezi pět největších prodejců smartphonů na světě.
Kvůli slabšímu prodeji chytrých telefonů Samsung vykázal nejnižší čtvrtletní zisk za poslední dva roky. Čistý zisk firmy ve druhém čtvrtletí klesl o 20 procent na 6,3 bilionu wonů (126 miliard Kč).