O ní dopravce v současnosti s cestovními kancelářemi jedná, uvedla Dufková. Travel Service je nyní jediným tuzemským dopravcem poskytujícím charterové lety z českých letišť. Dálkové destinace obsluhuje menším letounem Boeing 737-700 s technickým mezipřistáním na doplnění paliva, let je tak delší.
"V letošní exotické sezoně budeme charterů využívat jen minimálně, pouze na část letů do Spojených arabských emirátů. Chceme klientům zajistit pohodlnější přepravu. Při dlouhé cestě do exotiky jim nabídneme kvalitnější letadla, kde budou mít větší pohodlí a lepší stravování a sociální zázemí," uvedl mluvčí CK Fischer Jan Osúch.
Loni CK využívala charterovou dopravu z Prahy i do Dominikánské republiky a na Kubu. Letos i pro tyto destinace bude využívat pravidelné letecké linky.
Podle Hynka Špinara z cestovní kanceláře Eso travel je konkurence aerolinek například do Thajska tak velká, že vypravovat charterové lety ztratilo ekonomický smysl. "V nejvyšší sezoně létá do Thajska z Evropy 50 leteckých spojů denně. Ceny jsou tak stlačeny na minimum a profituje klient, který má velký výběr možností, s kým letět. Naše CK bude pro lety do těchto destinací využívat služby hned několika společností," dodal Špinar.
Pro zimní sezónu tak současný lídr tuzemského charterového trhu počítá s vypravováním letů Tanzánie, Keňi, Senegalu, na Kapverdské ostrovy, do karibských destinací a zemí v Mexickém zálivu (Kuba, Mexiko, Dominikánská republika, Jamajka a Venezuela) . V neposlední řadě pak do klasických zimních dovolenkových destinací, jako je Egypt a Kanárské ostrovy.
cfr mdk mal