Výsledky jsou přitom nejednoznačné. Z velkých výrobců překonal očekávání jen americký Ford Motor a japonská Toyota Motor. Fordu stoupl odbyt o téměř deset procent na 212.000 vozidel, Toyotě o skoro 12 procent na téměř 216.000 aut. Japonská automobilka byla v červenci druhým největším prodejcem aut v USA a nechala za sebou Ford, kterému tato příčka patřila celý loňský rok a první polovinu roku letošního.
Jedničkou zůstává General Motors (GM). Největší americká automobilka prodala minulý měsíc přes 256.000 vozidel, což je meziroční nárůst o více než devět procent.
Vyšší prodej oznámil americký Chrysler, japonský Nissan a jihokorejská skupina Hyundai-Kia. Německému koncernu Volkswagen prodej klesl o šest procent na téměř 49.500 aut. O osm procent klesl prodej japonské automobilce Honda Motor. Firma byla zároveň jedinou z největších automobilek, která v uplynulých šesti měsících omezovala slevy, uvedla analytická společnost J.D. Power.
Průměrná sleva při nákupu nového vozu přitom v červenci mírně stoupla a dostala se těsně nad 3000 dolarů (61.000 Kč) na automobil. U Fordu slevy průměrně dosáhly skoro 3919 dolarů. Podle šéfa analytické společnosti ALG Larryho Dominiquea byly pobídky v odvětví nejvyšší od roku 2010.
Podle analytika Adama Jonase ze společnosti Morgan Stanley celkově růst zpomalil víc, než se čekalo, a celoroční tempo prodeje se dostalo na 16,4 milionu z červnových 17 milionů. Ekonomové podle Reuters předpověděli, že v červenci zpomalilo celoročně přepočtené tempo prodeje na 16,7 milionu aut.