"V každém voze budou na rozdíl od regionální verze pouze jedny nástupní dvoukřídlé dveře. Nástupní prostory budou odděleny od oddílů pro cestující příčkou s posuvnými dveřmi. V soupravě bude také více multifunkčních míst pro uložení objemných zavazadel," uvedl člen představenstva ČD odpovědný za osobní dopravu Michal Štěpán. Vyměnit by se rovněž měla sedadla z regionálních verzí za komfortnější sedačky vhodné pro dálkovou dopravu.
U šestice linek, které mají jít do soutěží do roku 2020, požaduje ministerstvo dopravy klimatizovaná vozidla s bezbariérovým přístupem a kapacitou pro přepravu jízdních kol. Tyto podmínky nové vlaky RegioPanter splňují. U pětivozových souprav slibuje dopravce osm míst pro kočárky a 15 držáků jízdních kol. Kratší třívozové soupravy umožní přepravu šesti kočárků a deseti kol zavěšených na držácích.
Nejdříve se mají podle harmonogramu ministerstva dopravy železniční konkurenci otevřít neelektrifikované trati z Plzně do Mostu, z Liberce do Pardubic a z Liberce do Ústí nad Labem. Zde by měl nový provozovatel vzešlý z výběrových řízení začít jezdit do roku 2016/2017 a v případě poslední jmenované na přelomu let 2017 a 2018.
Elektrifikované trati by noví provozovatelé měli začít obsluhovat po roce 2018. Má jít o trasy Praha - Ústí nad Labem - Karlovy Vary - Cheb a Praha - Roudnice nad Labem - Ústí nad Labem - Děčín. Po roce 2019 se k nim má připojit neelektrifikovaná trasa Ostrava - Krnov - Olomouc, kterou se už jednou snažilo ministerstvo dopravy neúspěšně vytendrovat. Soutěž ale muselo kvůli nízkému zájmu uchazečů zrušit.