Operátor profitoval ze sloučení s provozovatelem pevných sítí T-Systems. Tržby z mobilních služeb klesly o sedm procent na 9,4 miliardy korun. Průměrný měsíční výnos na mobilního zákazníka klesl o 12 procent na 264 korun. Podíl nehlasových služeb stoupl o šest procentních bodů na 37 procent.
"Podařilo se nám posílit svou pozici, přestože situace na trhu je obtížná a naše společnost prochází velkými interními změnami," uvedl generální ředitel Milan Vašina.
Celkový počet mobilních zákazníků se díky virtuálním operátorům zvýšil o pět procent na 5,95 milionu. Z toho počet tarifních klientů stoupl o sedm procent na 3,44 milionu. Zákazníci v mobilní síti provolali v průměru 150 minut měsíčně, což je o sedm procent více než loni. Spotřeba vzrostla ve všech oblastech, především pak v oblasti datových služeb. Objem přenesených dat se meziročně zvýšil o 71 procent na 4808 terabytů.
Konkurenčnímu Vodafonu klesl v pololetí meziročně počet zákazníků o tři procenta na 3,23 milionu. O2 vykázala pokles výnosů z mobilních služeb o 16 procent na 9,4 miliardy korun. Počet zákazníků meziročně klesl o 22.000 na 5,06 milionu.
T-Mobile Czech Republic působí na českém trhu od roku 1996, od roku 2002 je součástí mezinárodní telekomunikační skupiny Deutsche Telekom. Vedle T-Systems získala firma letos i dalšího provozovatele pevných linek GTS.